« terug naar vorige pagina

Afspraken maken

Telefonisch afspraken maken

Onze assistentes zijn bereikbaar van 08.00-17.00 uur. Voor het maken van een afspraak of het aanvragen van een visite belt u bij voorkeur tussen 08.00-11.00 uur. Heeft u andere vragen of belt u voor een uitslag dan vragen wij u na 11.00 uur te bellen. De assistente zal door middel van een aantal vragen de urgentie van uw klacht inschatten en daar de nodige zorg op aanpassen. Ook kan zij op deze manier zorgen voor een goede planning.

Tijdens vakanties, nascholingen en ziekte nemen de aanwezige huisartsen waar. Om te voorkomen dat u steeds bij een andere dokter terecht komt, vraagt de assistente u bij het maken van een afspraak bij welke huisarts u de vorige keer geweest bent. Zo wordt geprobeerd de continuïteit van zorg te waarborgen. De assistente heeft, net als de huisartsen, een beroepsgeheim en is dus verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Online afspraken maken

Vanaf nu kunt u ook online uw afspraken maken bij de huisartsen. Met behulp van uw DigiD logt u in bij MijnGezondheid.net. Voor meer informatie klik hier. Op deze website kunt u met uw DigiD inloggen: MijnGezondheid.net. Bekijk hier in een filmpje meer informatie over MijnGezondheid.net. 

Extra tijd nodig?

Voor iedere afspraak wordt 10 minuten ingepland. In deze tijd kunt u één klacht bespreken. Heeft u meerdere klachten of denkt u meer tijd nodig te hebben, bespreek dit dan met de assistente, dan kan zij een dubbele afspraak inplannen. 

Huisbezoek (visite)

Indien u fysiek niet in staat bent om naar de praktijk te komen, kunt u een visite aanvragen. Indien u voor 11.00 uur belt, komt de huisarts eventueel dezelfde dag bij u op bezoek, dit is afhankelijk van het aantal geplande visites en de urgentie. Omdat de onderzoeksmogelijkheden en behandeling in de praktijk beter zijn, vragen wij u naar de praktijk te komen als dat enigszins mogelijk is. 

Telefonisch spreekuur

Indien u kort iets met de huisarts wilt bespreken, kunt u contact opnemen met de assistente voor het maken van een telefonische afspraak. Zij zal aangeven rond welke tijd u teruggebeld wordt en uw telefoongegevens controleren. Ook hierbij vragen wij u het liefst voor 11.00 uur te bellen.   

Afspraak afzeggen

Om onze planning adequaat te houden, vragen wij u zo snel mogelijk contact op te nemen wanneer u een afspraak wilt afzeggen. Er kunnen kosten in rekening worden gebracht indien u vergeten bent om een afspraak af te zeggen.